Pentru a putea comanda de pe siteul www.Brico-instal.ro trebuie :
Cum cumparati de pe www.Brico-instal.ro
Cum aleg cadoul vintage pe care il doresc?
Odata ce ati intrat pe www.Brico-instal.ro , mergeti in categoriile din stanga si alegeti produsele dorite.
Filtrele disponibile va ajuta sa ajungeti mai usor la produsul care se incadreaza in bugetul, si utilizarea pe care i le-ati destinat.
Toate produsele sunt in stoc si sunt semnalizate prin “V-ul” de culoare verde de langa produs.
Bara de cautare din partea de sus a magazinului se foloseste pentru introducerea cuvintelor cheie si cautarea produselor dorite. Daca produsul dorit se regaseste in magazin, el va aparea in rezultatele cautarii.
Perfect! Acum ca ati gasit produsul care va place, apasati butonul <> .
Veti fi redirectionat(a) catre Cosul de cumparaturi unde veti selecta Nr de bucati.
Finalizarea comenzii: Apasati butonul <> , apoi completati datele de facturare si de livrare.
Se va deschide o pagina noua, pagina de Autentificare client, unde aveti optiunea crearii unui cont de client:
-sunt client www.Brico-instal.ro si am cont pe site, caz in care trebuie sa completati adresa de mail si parola corespunzatoare contului deja creat;
-nu am cont pe site, caz in care trebuie sa completati campurile: nume, adresa de mail, parola si confirmare parola, apoi sa faceti click pe Creeaza cont si aveti un cont nou pe site-ul www.Brico-instal.ro. Datele noului cont le veti primi pe mail imediat ce ati finalizat comanda.
Alegerea curierului si Modalitatea de plata: sunt urmatorii pas in Finalizarea Comenzii.
De aici veti alege modalitatea de achitare a coletului:
- cash la livrare – cu plata numerar direct la curier ;
- prin transfer bancar cu ordin de plata - plata se va efectua de catre dumneavoastra pe baza facturii proforme pe care o veti primi din partea noastra.
Finalizarea comenzii se va face prin butonul <>
Inainte de trimiterea comenzii va rugam sa reverificati datele dumneavoastra de contact si livrare, precum si decoratiunile alese.
Imediat dupa trimiterea comenzii va aparea o pagina cu textul:
Va multumim!
Comanda a fost inregistrata cu succes.
Pentru validarea si finalizarea comenzii veti fi contactat in scurt timp
de un reprezentant vanzari de la www.Brico-instal.ro
Un scurt rezumat al comenzii v-a fost trimis si pe adresa dumneavoastra de email.
Va multumim pentru comanda,
Echipa www.Brico-instal.ro
Confirmarea comenzii dumneavoastra va sosi si prin email la adresa pe care ne-ati indicat-o.
Daca doriti sa comandati telefonic sau folosind e-mailul, folositi informatiile de la rubrica “Contact”.
CerinÅ£e de informare pentru contractele la distanţă ÅŸi cele în afara spaÅ£iilor comerciale
(1) Înainte ca un contract la distanţă sau în afara spaÅ£iilor comerciale sau orice ofertă similară să producă efecte obligatorii asupra consumatorului, profesionistul trebuie să îi furnizeze consumatorului următoarele informaÅ£ii în mod clar ÅŸi inteligibil:
a) principalele caracteristici ale produselor sau serviciilor, având în vedere mediul de comunicare ÅŸi produsele sau serviciile în cauză; b) identitatea profesionistului, cum ar fi denumirea sa comercială; c) adresa poÅŸtală la care profesionistul este stabilit, precum ÅŸi, în cazul în care există, numărul de telefon, numărul de fax ÅŸi adresa de poÅŸtă electronică ale acestuia la care poate fi efectiv contactat, pentru a-i permite consumatorului să ia rapid legătura cu profesionistul ÅŸi să comunice cu acesta în mod eficient ÅŸi, dacă este cazul, adresa poÅŸtală ÅŸi identitatea profesionistului în numele căruia acÅ£ionează; d) în cazul în care este diferită de adresa furnizată în conformitate cu lit. c), adresa poÅŸtală a locului în care profesionistul îÅŸi desfăşoară activitatea ÅŸi, după caz, adresa poÅŸtală a profesionistului în numele căruia acÅ£ionează, la care consumatorul poate trimite eventualele reclamaÅ£ii; e) preÅ£ul total al produselor ÅŸi serviciilor cu toate taxele incluse sau, în cazul în care preÅ£ul nu poate fi calculat dinainte în mod rezonabil dată fiind natura produselor sau a serviciilor, modalitatea de calcul al preÅ£ului ÅŸi, după caz, toate costurile suplimentare de transport, de livrare, taxele poÅŸtale sau de orice altă natură sau, în cazul în care acestea nu pot fi calculate dinainte în mod rezonabil, menÅ£ionarea faptului că aceste costuri suplimentare ar putea fi suportate de consumator, inclusiv perioada de valabilitate a ofertei sau a preÅ£urilor. În cazul serviciilor de acces ÅŸi conectare la reÅ£ele publice de comunicaÅ£ii electronice ori de servicii de comunicaÅ£ii electronice destinate publicului se vor menÅ£iona contravaloarea planului tarifar, cu precizarea numărului de minute, a creditului sau a traficului de date inclus, precum ÅŸi a condiÅ£iilor de utilizare a acestora, dacă este cazul, extraopÅ£iunile disponibile ÅŸi contravaloarea acestora, tarifele pentru apeluri ÅŸi pentru minutele ori traficul de date suplimentar, după caz, tariful de conectare sau instalare, cu toate taxele incluse. În cazul unui contract pe durată nedeterminată sau al unui contract care include un abonament, preÅ£ul total va include costurile totale pe perioada de facturare. În cazul în care aceste contracte sunt taxate la un tarif fix, preÅ£ul total va cuprinde ÅŸi costurile lunare totale. În cazul în care costul total nu poate fi calculat dinainte trebuie indicat modul în care se calculează preÅ£ul; f) costul de utilizare a mijloacelor de comunicare la distanţă în vederea încheierii contractului, atunci când este calculat pe baza unui alt tarif decât tariful de bază; g) modalităţile de plată, livrare, executare, data până la care profesionistul se angajează să livreze produsele sau să presteze serviciile ÅŸi, după caz, procedura profesionistului de soluÅ£ionare a reclamaÅ£iilor; h) în cazul în care există un drept de retragere, condiÅ£iile, termenele ÅŸi procedurile de exercitare a dreptului respectiv, în conformitate cu art. 11 alin. (1), precum ÅŸi formularul tipizat de retragere, prezentat în partea B din anexă; i) acolo unde este cazul, informaÅ£ia potrivit căreia consumatorul va trebui să suporte costul aferent returnării produselor în caz de retragere ÅŸi, pentru contractele la distanţă, dacă produsele, prin însăşi natura lor, nu pot fi, în mod normal, returnate prin poÅŸtă, costul aferent returnării produselor; j) în cazul în care consumatorul îÅŸi exercită dreptul de retragere după formularea unei cereri în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), informaÅ£ia potrivit căreia consumatorul este obligat să achite profesionistului costuri rezonabile, în conformitate cu art. 14 alin. (3); k) în cazul în care dreptul de retragere nu este prevăzut în conformitate cu art. 16, informaÅ£ia conform căreia consumatorul nu va beneficia de un drept de retragere sau, după caz, circumstanÅ£ele în care consumatorul îÅŸi pierde dreptul de retragere; l) o menÅ£iune referitoare la existenÅ£a unei garanÅ£ii legale privind conformitatea produselor; m) acolo unde este cazul, existenÅ£a ÅŸi condiÅ£iile de asistenţă după vânzare acordată consumatorului, serviciile prestate după vânzare ÅŸi garanÅ£iile comerciale; n) existenÅ£a codurilor de conduită relevante, astfel cum sunt definite în art. 2 lit. f) din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianÅ£ilor în relaÅ£ia cu consumatorii ÅŸi armonizarea reglementărilor cu legislaÅ£ia europeană privind protecÅ£ia consumatorilor, cu modificările ulterioare, ÅŸi modalitatea în care pot fi obÅ£inute copii ale acestora, după caz; o) durata contractului, după caz, sau, dacă contractul este încheiat pe durată nedeterminată sau urmează să fie prelungit în mod automat, condiÅ£iile de încetare a contractului, inclusiv penalităţile aplicabile, dacă este cazul; p) acolo unde este cazul, durata minimă de valabilitate a obligaÅ£iilor care îi revin consumatorului conform contractului; q) acolo unde este cazul, existenÅ£a ÅŸi condiÅ£iile aferente avansurilor sau altor garanÅ£ii financiare care trebuie plătite sau oferite de consumator la cererea profesionistului; r) acolo unde este cazul, funcÅ£ionalitatea, inclusiv aplicarea unor măsuri tehnice de protecÅ£ie pentru conÅ£inutul digital;
s) acolo unde este cazul, orice interoperabilitate relevantă a conÅ£inutului digital cu componentele hardware ÅŸi software de care profesionistul are cunoÅŸtinţă sau se aÅŸteaptă în mod rezonabil să aibă cunoÅŸtinţă; t) acolo unde este cazul, posibilitatea ÅŸi modalitatea de a recurge la un mecanism extrajudiciar de depunere ÅŸi soluÅ£ionare a reclamaÅ£iilor căruia i se supune profesionistul. (2) Alin. (1) se aplică ÅŸi contractelor de furnizare a apei, gazelor naturale sau energiei electrice atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat sau cantitate fixă, a energiei termice ÅŸi a conÅ£inuturilor digitale care nu sunt livrate pe un suport material. (3) În cazul unei licitaÅ£ii, informaÅ£iile menÅ£ionate la alin. (1) lit. b), c) ÅŸi d) pot fi înlocuite cu datele echivalente privind adjudecătorul. (4) InformaÅ£iile menÅ£ionate la alin. (1) lit. h), i) ÅŸi j) pot fi furnizate utilizând formularul tipizat de informare cu privire la retragere prevăzut la partea A din anexa care face parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă. Profesionistul respectă cerinÅ£ele în materie de informare stabilite la alin. (1) lit. h), i) ÅŸi j) dacă a furnizat consumatorului aceste instrucÅ£iuni corect completate. (5) InformaÅ£iile menÅ£ionate la alin. (1) fac parte integrantă din contractul la distanţă sau din contractul în afara spaÅ£iilor comerciale ÅŸi nu pot fi modificate decât în cazul în care părÅ£ile contractante decid altfel în mod explicit. (6) În cazul în care profesionistul nu îndeplineÅŸte cerinÅ£ele în materie de informare cu privire la costuri suplimentare, conform celor menÅ£ionate la alin. (1) lit. e), sau la costurile aferente returnării produselor, conform celor menÅ£ionate la alin. (1) lit. i), consumatorul nu suportă respectivele costuri. (7) InformaÅ£iile contractuale se prezintă în limba română într-o formă accesibilă, astfel încât acestea să fie înÅ£elese cu uÅŸurinţă de consumator, fără a exclude prezentarea acestora ÅŸi în alte limbi. (8) CerinÅ£ele în materie de informare prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă completează cerinÅ£ele de informare cuprinse în OrdonanÅ£a de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii ÅŸi libertatea de a furniza servicii în România, aprobată cu modificări ÅŸi completări prin Legea nr. 68/2010, ÅŸi în Legea nr. 365/2002 privind comerÅ£ul electronic, republicată, cu modificările ulterioare. (9) Fără a aduce atingere alin. (8), dacă o dispoziÅ£ie cu privire la conÅ£inutul ÅŸi modul în care trebuie furnizate informaÅ£iile din cadrul OrdonanÅ£ei de urgenţă a Guvernului nr. 49/2009, aprobată cu modificări prin Legea nr. 68/2010, respectiv din cadrul Legii nr. 365/2002, republicată, cu modificările ulterioare, contravine unei dispoziÅ£ii din prezenta ordonanţă de urgenţă, prevalează dispoziÅ£iile prezentei ordonanÅ£e de urgenţă. (10) Sarcina probei în ceea ce priveÅŸte îndeplinirea cerinÅ£elor în materie de informare stabilite în prezentul capitol revine profesionistului.
ARTICOLUL 7 CondiÅ£ii de formă pentru contractele în afara spaÅ£iilor comerciale
(1) În cazul contractelor în afara spaÅ£iilor comerciale, profesionistul transmite informaÅ£iile prevăzute la art. 6 alin. (1) consumatorului pe suport hârtie sau, în cazul în care consumatorul este de acord, pe un alt suport durabil. Aceste informaÅ£ii sunt lizibile ÅŸi redactate într-un limbaj simplu ÅŸi inteligibil. (2) Profesionistul furnizează consumatorului un exemplar original al contractului semnat sau confirmarea contractului pe suport hârtie sau, dacă consumatorul este de acord, pe un alt suport durabil, inclusiv, dacă este cazul, confirmarea acordului prealabil expres al consumatorului în conformitate cu art. 16 lit. m). (3) În cazul în care consumatorul doreÅŸte ca prestarea unor servicii sau furnizarea de apă, gaze naturale, energie electrică, atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat sau cantitate fixă, sau de energie termică să înceapă în timpul perioadei de retragere de 14 zile, profesionistul solicită consumatorului să formuleze o astfel de cerere expresă pe un suport durabil. (4) În cazul contractelor în afara spaÅ£iilor comerciale, unde consumatorul a solicitat expres serviciile profesionistului pentru a efectua lucrări de reparaÅ£ie sau de întreÅ£inere, iar profesionistul ÅŸi consumatorul îÅŸi îndeplinesc imediat obligaÅ£iile contractuale care le revin, iar suma care trebuie plătită de consumator nu depăşeÅŸte echivalentul a 200 euro la cursul Băncii NaÅ£ionale a României din ziua respectivă: a) profesionistul furnizează consumatorului informaÅ£iile menÅ£ionate la art. 6 alin. (1) lit. b) ÅŸi c) ÅŸi informaÅ£ii referitoare la preÅ£ sau la maniera de calculare a preÅ£ului, împreună cu o estimare a costului total, pe suport hârtie sau, dacă consumatorul este de acord, pe un alt suport durabil; profesionistul
furnizează informaÅ£iile menÅ£ionate la art. 6 alin. (1) lit. a), h) ÅŸi k), dar poate opta să nu le furnizeze pe suport hârtie sau pe un alt suport durabil dacă consumatorul îÅŸi dă acordul expres; b) confirmarea contractului furnizată în conformitate cu alin. (2) din prezentul articol conÅ£ine informaÅ£iile menÅ£ionate la art. 6 alin. (1).
ARTICOLUL 8 Condiţii de formă pentru contractele la distanţă
(1) În cazul contractelor la distanţă, profesionistul transmite informaÅ£iile prevăzute la art. 6 alin. (1) sau pune la dispoziÅ£ia consumatorului respectivele informaÅ£ii într-un mod adecvat mijlocului de comunicare la distanţă utilizat, folosind un limbaj simplu ÅŸi inteligibil. În măsura în care respectiva informaÅ£ie este prezentată pe un suport durabil, aceasta trebuie să fie lizibilă. (2) Dacă un contract la distanţă care urmează să fie încheiat prin mijloace electronice obligă consumatorul să plătească, profesionistul aduce la cunoÅŸtinÅ£a consumatorului de o manieră clară ÅŸi foarte vizibilă, în mod direct, înainte ca acesta să facă comanda, informaÅ£iile prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a), e), o) ÅŸi p). Profesionistul se asigură că, atunci când consumatorul face comanda, acesta din urmă recunoaÅŸte în mod explicit că această comandă implică o obligaÅ£ie de a plăti. Dacă pentru a face comanda este necesar să se activeze un buton sau o funcÅ£ie similară, butonul sau funcÅ£ia similară este etichetat/tă de o manieră lizibilă doar cu menÅ£iunea "comandă ce implică o obligaÅ£ie de plată" sau o formulare neambiguă corespunzătoare, care să indice că a face comanda implică obligaÅ£ia de a plăti profesionistului. Dacă profesionistul încalcă prevederile prezentului alineat, consumatorul nu are nicio obligaÅ£ie în temeiul contractului sau al comenzii. (3) Site-urile comerciale indică clar ÅŸi lizibil, cel mai târziu la începutul procesului de formulare a comenzii, dacă se aplică vreo restricÅ£ie în ceea ce priveÅŸte livrarea ÅŸi care sunt mijloacele de plată acceptate. (4) În cazul în care contractul este încheiat printr-un mijloc de comunicare la distanţă ce permite un spaÅ£iu sau un timp limitat pentru afiÅŸarea informaÅ£iei, profesionistul furnizează prin mijlocul de comunicare respectiv, înaintea încheierii contractului, cel puÅ£in informaÅ£iile precontractuale referitoare la principalele caracteristici ale produsului sau serviciului, identitatea profesionistului, preÅ£ul total, dreptul la retragere, durata contractului ÅŸi, în cazul contractelor pe durată nedeterminată, modalităţile de încetare a contractului, prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. a), b), e), h) ÅŸi o). Celelalte informaÅ£ii menÅ£ionate la art. 6 alin. (1) sunt furnizate consumatorului de profesionist într-un mod adecvat, în conformitate cu alin. (1) din prezentul articol. (5) Fără a aduce atingere alin. (4), în cazul în care profesionistul apelează telefonic consumatorul în vederea încheierii unui contract la distanţă, profesionistul îÅŸi declină identitatea la începutul conversaÅ£iei cu consumatorul ÅŸi, dacă este cazul, declină identitatea persoanei în numele căreia a efectuat apelul telefonic ÅŸi specifică scopul comercial al apelului. (6) În cazul în care urmează să se încheie un contract la distanţă prin intermediul telefonului, profesionistul trebuie să confirme oferta consumatorului, al cărui angajament începe doar după ce acesta a semnat oferta sau după ce ÅŸi-a trimis consimţământul scris. Aceste confirmări trebuie făcute pe un suport durabil. (7) Profesionistul transmite consumatorului confirmarea încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanţă ÅŸi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat. Respectiva confirmare include: a) toate informaÅ£iile menÅ£ionate la art. 6 alin. (1), cu excepÅ£ia cazului în care profesionistul a transmis deja informaÅ£iile respective consumatorului, pe un suport durabil, înaintea încheierii contractului la distanţă; b) acolo unde este cazul, confirmarea acordului prealabil expres al consumatorului ÅŸi acordul în conformitate cu art. 16 lit. m). (8) În cazul în care consumatorul doreÅŸte ca prestarea unor servicii sau furnizarea de apă, gaze naturale, energie electrică, atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat ori cantitate fixă, sau de energie termică să înceapă în timpul perioadei de retragere de 14 zile, profesionistul solicită consumatorului să facă o cerere expresă în acest sens. (9) Momentul încheierii contractului la distanţă îl constituie momentul confirmării, pe un suport durabil, de către profesionist a acceptării comenzii transmise de consumator. (10) Prezentul articol nu aduce atingere dispoziÅ£iilor privind încheierea prin mijloace electronice a contractelor ÅŸi comenzile prin internet, astfel cum sunt stabilite la art. 7 ÅŸi 9 din Legea nr. 365/2002, republicată, cu modificările ulterioare.
ARTICOLUL 9 Dreptul de retragere
(1) Cu excepÅ£ia cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaÅ£iilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere ÅŸi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) ÅŸi la art. 14.
ARTICOLUL 11 Exercitarea dreptului de retragere
(1) Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul informează profesionistul cu privire la decizia sa de retragere din contract. În acest scop, consumatorul poate alege una dintre următoarele variante: a) de a folosi modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexă; b) de a face orice altă declaraÅ£ie neechivocă în care îÅŸi exprimă decizia de retragere din contract. (2) Consumatorul ÅŸi-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere menÅ£ionată la art. 9 alin. (2) ÅŸi la art. 10 în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective. (3) Profesionistul poate, în plus faţă de posibilităţile menÅ£ionate la alin. (1), să acorde consumatorului opÅ£iunea de a completa ÅŸi de a transmite în format electronic, pe site-ul profesionistului, fie modelul de formular de retragere prevăzut în partea B din anexă, fie o declaraÅ£ie neechivocă de orice alt tip. În aceste cazuri, profesionistul comunică consumatorului, fără întârziere, pe un suport durabil, confirmarea de primire a formularului de retragere.
ARTICOLUL 14 ObligaÅ£iile consumatorului în cazul retragerii
(1) Cu excepÅ£ia cazului în care profesionistul s-a oferit să recupereze el însuÅŸi produsele, consumatorul returnează produsele sau le înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepÅ£ioneze produsele, fără întârziere nejustificată ÅŸi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat profesionistului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 11. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de consumator înainte de expirarea perioadei de 14 zile. (2) Consumatorul suportă doar costurile directe legate de returnarea produselor, cu excepÅ£ia cazului în care profesionistul acceptă să suporte acele costuri sau în care profesionistul nu a informat consumatorul că aceste costuri trebuie suportate de consumator. În cazul contractelor în afara spaÅ£iilor comerciale, în cazul cărora produsele au fost livrate la domiciliul consumatorului la momentul încheierii contractului, profesionistul preia produsele pe cheltuiala sa dacă produsele, prin natura lor, nu pot fi returnate în mod normal prin poÅŸtă. (3) Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveÅŸte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor ÅŸi funcÅ£ionării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-ÅŸi exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaÅ£ie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în care profesionistul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h). (4) Profesionistul trebuie să poată face dovada diminuării valorii produselor care rezultă diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor ÅŸi funcÅ£ionării produselor.
(5) Atunci când consumatorul îÅŸi exercită dreptul de retragere după transmiterea cererii în conformitate cu art. 7 alin. (3) sau cu art. 8 alin. (8), consumatorul plăteÅŸte profesionistului o sumă proporÅ£ională cu ceea ce s-a furnizat până la momentul în care consumatorul a informat profesionistul cu privire la exercitarea dreptului de retragere, în raport cu acoperirea totală a contractului. Suma proporÅ£ională care trebuie plătită profesionistului de către consumator este calculată pe baza preÅ£ului total convenit în contract. Dacă preÅ£ul total este excesiv, suma proporÅ£ională este calculată pe baza valorii de piaţă a ceea ce s-a furnizat. (6) Consumatorul nu suportă costurile pentru: a) prestarea serviciilor sau furnizarea de apă, gaze naturale sau energie electrică, atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat sau cantitate prestabilită, sau energie termică furnizată, în totalitate sau parÅ£ial, în cursul perioadei de retragere, în una dintre următoarele situaÅ£ii: (i) profesionistul nu a furnizat informaÅ£ii în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h) sau i); (ii) consumatorul nu a cerut expres ca prestarea să înceapă în timpul perioadei de retragere în conformitate cu art. 7 alin. (3) ÅŸi cu art. 8 alin. (8); b) furnizarea, în totalitate sau parÅ£ial, de conÅ£inut digital care nu este livrat pe un suport material, în una dintre următoarele situaÅ£ii: (i) consumatorul nu ÅŸi-a dat acordul prealabil expres cu privire la începerea prestării înainte de sfârÅŸitul perioadei de 14 zile menÅ£ionate la art. 9; (ii) consumatorul nu a confirmat că a luat cunoÅŸtinţă de faptul că îÅŸi pierde dreptul de retragere în momentul în care îÅŸi dă consimţământul; (iii) profesionistul nu a furnizat confirmarea în conformitate cu art. 7 alin. (2) sau cu art. 8 alin. (7). (7) Cu excepÅ£ia celor prevăzute la art. 13 alin. (3) ÅŸi la prezentul articol, exercitarea dreptului de retragere nu atrage răspunderea consumatorului.
ARTICOLUL 18 Livrare
(1) Cu excepÅ£ia cazului în care părÅ£ile au convenit altfel cu privire la momentul livrării, profesionistul livrează produsele transferând posesia fizică sau controlul asupra produselor către consumator, fără întârziere nejustificată ÅŸi, în orice caz, în decurs de cel mult 30 de zile de la încheierea contractului. (2) În cazul în care profesionistul nu ÅŸi-a îndeplinit obligaÅ£ia de a livra produsele în momentul convenit cu consumatorul sau în termenul stabilit la alin. (1), consumatorul îi solicită să efectueze livrarea într-un termen suplimentar, corespunzător circumstanÅ£elor. În cazul în care profesionistul nu livrează produsele în termenul suplimentar respectiv, consumatorul are dreptul, după caz, la rezoluÅ£iunea sau rezilierea contractului. (3) Alineatul (2) nu se aplică contractelor de vânzare în cazul în care profesionistul a refuzat să livreze produsele sau în cazul în care livrarea în termenul convenit este esenÅ£ială având în vedere toate circumstanÅ£ele existente la încheierea contractului sau în cazul în care consumatorul informează profesionistul, înainte de încheierea contractului, că livrarea înainte de sau la o dată precizată este esenÅ£ială. În aceste cazuri, dacă profesionistul nu livrează produsele în momentul convenit cu consumatorul sau în termenul stabilit la alin. (1), consumatorul are dreptul, după caz, la rezoluÅ£iunea sau rezilierea contractului. (4) Prin excepÅ£ie de la prevederile art. 1549-1554 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, la rezoluÅ£iunea sau, după caz, la rezilierea contractului, profesionistul rambursează fără întârzieri nejustificate toate sumele plătite în temeiul contractului de către consumator ÅŸi în decurs de cel mult 7 zile de la data la care consumatorul a comunicat profesionistului decizia sa de terminare a contractului.
(5) În plus faţă de rezoluÅ£iunea sau rezilierea contractului în conformitate cu alin. (2), consumatorul poate recurge la alte căi de atac prevăzute de legislaÅ£ia în vigoare
ARTICOLUL 26 Informare
Autoritatea NaÅ£ională pentru ProtecÅ£ia Consumatorilor va întreprinde măsurile necesare pentru informarea consumatorilor ÅŸi a profesioniÅŸtilor cu privire la dispoziÅ£iile prezentei ordonanÅ£e de urgenţă ÅŸi, după caz, încurajează profesioniÅŸtii ÅŸi responsabilii de cod, astfel cum sunt definiÅ£i la art. 2 lit. g) din Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianÅ£ilor în relaÅ£ia cu consumatorii ÅŸi armonizarea reglementărilor cu legislaÅ£ia europeană privind protecÅ£ia consumatorilor, cu modificările ulterioare, să informeze consumatorii cu privire la codurile lor de conduită.